onsdag 8. oktober 2008

Skal jeg beplante Slottsparken for deg?

Scene: Søndag formiddag ved kjøkkenbordet. Mor pakker glad og fornøyd opp pakken med blomsterløk som hun hadde bestilt og hentet på posten dagen før. Løkene telles opp og besiktiges, og alt er såre vel, inntil mor bretter ut regningen:














Mor: Uæh...
Samboer: Hva skjer'a?
Mor: Skal de virkelig ha så mye for de stakkars løkene?!?!?
Samboer: (ser på regningen) Uæh...
Mor: (blar febrilsk i katalogen)...tror det må være en kommaleif her!
Samboer: Ja minst en...


Her er det jeg fikk i pakken, fyrstikkeske er lagt på for å vise at jeg slett ikke fikk tusen (kjempe)løk...



Ny scene: Mor sittet på kontoret mandag morgen og ringer til hagefirmaet. En stemme svarer i telefonen (heretter kalt "damen")
Mor: Hallo, jeg vil gjerne snakke med deg om en regning, skal du ha fakturanummeret?
Damen: Jeg må ha kundenummeret.
Mor: (leser opp kundenummeret for damen) Jeg tror muligens det er noe feil med den regningen jeg fikk av dere.
Damen: (taster og taster) Sier du det, ja. (taster litt til)(stille lenge)
Mor: Ser du det?
Damen: HAHAHAHAHA! Det er det verste jeg har sett! HEHE! Kanskje vi trodde du var millionær?
Mor: (ler også) Jeg er ikke millionær nei, og jeg har ikke så stor hage heller...
Damen: HAHAHA! Denne må jeg skrive ut og vise til de andre...jeg skal sende deg en ny regning, jeg. HEHEHE, verste jeg har sett.

Kollegaen i nabokontoret har hørt deler av samtalen, og latteren.
Kollega: Hva skjer'a?
Mor: (går inn til henne med regningen i hånda) Jo, du skjønner jeg hadde bestilt blomsterløk. (viser fram regningen)
Kollega: HAHAHA! skal du beplante Slottsparken, eller???

Krokus i Slottsparken. Bildet er tatt av Jan Ove Brenden og brukt med hans tillatelse.

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

*ler* Skjønner at regningen sikkert var noe høy, eller sikkert milevis for høy..Jammen bra, jeg begynte å lure på om det var en pall med løk som var bestilt, hvertfall utifra regningen ;)

Laila sa...

Hehe, jeg ble litt svett i øya med det samme, ja :P...
Men skjønte jo fort at noe måtte være fælt gæærnt. Det var ikke mer enn fire pakker med løk, med ti i hver eller noe - det skulle vel bli kr 150 pr løk takk... offe...

Anne på Moseplassen sa...

hihi - så festlig dame da, artig at hun tok det sånn :D
nå ble jeg jo litt nyskjerrig på hva regninga endte på da ;)

Laila sa...

Jeg tror den kom på ca 400 til slutt...og det var vel litt mer som forventet...